Return to Headlines

Remote Snow Day Information

Due to the number of emergency snow closures so far this winter, the district has exhausted its allotted snow days for the 2020-21 school year. Moving forward, on a day that transportation to and from school is hazardous because of the weather we will pivot to all remote instruction using a “Remote Snow Day”. 

On a “Remote Snow Day” teaching and learning will take place at home following the KCSD Remote Learning Schedule

Meagher PreK: follow teachers’ schedules 

Elementary: 9:55am Morning Announcements 

Middle: 9:00am Instruction Start Time 

KHS: 9:45am Instruction Start Time 

On Remote Snow Days Food Pick-Up and Delivery times may change due to weather predictions.

Building leaders, Directors and Administrators will be communicating with their faculty and staff regarding assignments and schedules for these Remote Snow Days. 

 

Debido a la cantidad de cierres de emergencia por nieve en lo que va de invierno, el distrito ha agotado los días de nieve asignados para el año escolar 2020-21 . En el futuro, en un día en que el transporte hacia y desde la escuela es peligroso debido al clima, cambiaremos a toda la instrucción remota usando un “Día de nieve remoto”.  

En un " Día de nieve remoto ", la enseñanza y el aprendizaje se llevarán a cabo en casa después de la Programa de aprendizaje remoto de KCSD :  

Meagher PreK: siga los horarios de los maestros  

Primaria: 9:55 am Anuncios matutinos  

Medio: 9:00 am Hora de inicio de la instrucción  

KHS: 9:45 am Hora de inicio de instrucción

En días remotos de nieve, los tiempos de recogida y entrega de alimentos pueden cambiar debido a las predicciones meteorológicas. 

Los líderes, directores y administradores del edificio se comunicarán con su cuerpo docente y personal con respecto a las asignaciones y los horarios para estos Días de nieve remotos.